2013. október 14., hétfő

Kürbisfest miegymás....

Nagyon intenzív héten vagyunk túl...Volt bőven izgalom is...főleg az én részemről (hiszen én vagyok a parázós, Ákos a "könnyenvevős"....) Szóval okosan rájöttem, hogy lejárt a tartózkodási engedélyem (én csak fél évre kaptam, mert nem munkára jöttem ki) :) Hiába kérdezte anyukám állandóan, én váltig állítottam hogy az bizony jó még egy hónapig. Mikor ide jöttünk, annyit mondtak, nem kell félni, lehet még fél évet hosszabítani, csak igazolni kell, hogy az önéletrajzomat beadtam több helyre. Persze nem adtam még be :) Szóval minden logika nélkül heves német CV gyártásba kezdtem, persze ilyen munkahelyeket (hogy Zala megyei Állami Népegészgégügyi Szolgálat meg Zala megyei Növény és Talajvédelmi Igazgatóság) azért annyira nem egyszerű lefordítani :) De valamit gyártottam, aztán másnap usgyi le a Gemeinde-be, ahol közölték, hogy ez nem rájuk tartózik, hanem az Amt für Migration...Ákos el is érti őket, közölték, hogy semmi gond, megadják két vére, ha Ákos igazolja, hogy van egészségbiztosításom, meg ők küldenek majd formanyomtatványt, azt kitölteni, helyi önkormányzatnál pecstelni és kész is....No para. Ma voltam lent, naná, hogy nem ilyen egyszerű, mivel kell hozzá Ákos is, meg a munkaszerződése, bankszámlája (itt nincsenek titkok), meg a lakás bérleti szerződése....
A hétvége elég pörgősen telt, voltunk szombaton gombázni egy közeli helyen (a gombázók sosem mondják el, h merre van a lelőhely...szóval szuper titkos helyen) Rengeteget tanultam, bár én nem szeretem a gombát, inkább csak egy láthatatlan verseny hajtott, hogy gyerünk találjunk jó sokat.... Vargánya volt a fő cél..... Velünk volt egy magyar néni, aki profi már, és Ákos egyik kollégája.... Nagyon jól éreztünk magunkat, jó sok gombát találtunk is, érdemes volt kimenni. Azért a biztonság kedvéért bevizsgáltattuk, csak 2 db-t dobtak ki belőle, szóval jók voltunk....
Este volt a faluban a helyi Oktoberfest, ahova a szomszéddal közösen Ákos elment (én befejeztem a gomba pucolást, meg amúgy is elfáradtam a jó levegőtől). Jól érezte magát, bár már ő sem a régi, volt egy kis vomit a végére :) Ennek hatása másnap is jól meglátszott, de azért délután csak elmentünk egy kis Kürbisfestre. Hihetetlen, hogy itt mindenből csinálnak egy kis partyt. Egy nagy pajtába betettek sörpadokat, volt sok tökös étel, tehénsimogató, különböző gyerekjátékok, élő zene, eszem iszom bínom dánom.... Baromi finom tökleves, Ákosnak No.1. lett.....szóval jól éreztük magunkat.....
Estére magyar vacsit, jó kis lecsót főztünk. Itt a török árusoknál mindig nagyon minőségi zöldségek lehet kapni, és volt magyar cecei paprika :) Meghívtunk az egyik magyar lányt is, jó kis este volt. Ismát nem kellett altatni.....
De beszéljenek a képek :)

Nemzetközi vacsi szerdán:

Carbonara from Italy

Babgulyás from Hungary


Pilzengruppe

mesebeli, nem? Hát még a pöri belőle :)


a termés....
fokhagymaszagú gomba....





Kürbissuppe

meg lehet tippelni a súlyát....(magas néninek meg a magasságát)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése