2013. május 13., hétfő

Az ígéret szép szó....

Szóval ígértem beszámolót a Banntagról. Nos, hát természetesen mint mindig, előző éjszaka iszonyatosan szakadt az eső.... Másnap meg is volt a böjtje, jó dagonyázós, sáros erdő várt ránk. Reggel 10-re a falu apraja nagyja meg a kutyák összegyűltek, és eligazítás után mindenki elindult egész gyors tempóban :) felfelé a hegyre. Én néha elég nehezen bírtam, Á. nem vallotta be, de ő is küzdött néha :) Szégyen, de a helyi öreg bácsik meg lazán felsasszéztak a hegyre. Többet kell túráznunk :)
Felértünk a "célhoz", ahol kupon ellenében a gyaloglók ingyen innivalót, szafaládét és kenyeret kaptak. Majd mindenki bement az erdőbe, és tüzet gyújtott. Mi tágra nyílt szemmel néztünk, hogy ez most komoly? Dehát egy erdő közepén vagyunk....( végén pedig senki sem oltotta el a tüzét, csak ott hagyta...) Gyorsan lett is vagy 12-15 "tűzfészek" és mindenki elkezdett sütögetni meg kipakolni a kis piknik csomagot :) Jól éreztünk magunk, ettünk bratwurstot, ami annak ellenére, hogy rendellenesen fehér, nagyon finom. Már kezdett picit hideg lenni, lesétáltunk a hegyről, kellemesen el is fáradtunk, és már készültem a forró zuhanyra, de kiderült, hogy csak most kezdődik az igazi buli :) a hegy lábánál sörsátor, rézfúvósok, rengeteg ember (aki nem jött fel a hegyre, ide azért kijött).... Mindenki itta a helyi kávét, ez egy meleg ital, nagyon kevés kávéval és rengeteg snapsszal, rajtam nevettek, hogy annyira szeretem a kávét, miért nem ízlik. Ők még bevágtak vagy még kettőt, hozzá természetesen négercsók járt (azt meg főleg sosem szerettem). Olyan 6-7fele jöttünk el, akkor már eléggé hideg volt. Közben összeismerkedtünk a helyi polgármester-félével, aki valami civil vezető (még nem vagyunk tisztában azzal, hogy itt hogy épül fel a rendszer), persze rögtön ismert egy magyar matematikust Baselben, akivel majd összeismertet minket. Mindenki nagyon barátságos és közvetlen volt. A lakás tulaja és barátnője (akikkel mentünk), kitalálták, hogy zuhanyzás után kicsit nézzünk le hozzájuk és Á. játszhat azon a csodahangszeren (alphorn, amiről már tettem fel képet). Lementünk hozzájuk, épp arra járt a polgármester is, beugrott, mondanom sem kell, éjszakába nyúló beszélgetés lett. Azért jó volt látni, ahogy a magyar, angol, német és a svájci német nyelv találkozásából is tud születni elég vidám és jó beszélgetés. Most végre Á. is megértette, hogy miért nem értek őket, csak pár példa a gehen itt gön, a nochmal, itt no mol, a ohne az ohni, a jahr az johr. Szóval ha nem tudod, éppen milyen szót mondott, elég nehéz kitalálni.....Ha látják, hogy nem érted, akkor váltanak németre, a tulajék már megtanulták, hogy mi csak azt értjük. Jó kis este volt. Másnap pihentünk, ki sem tettük a lábunk, egész nap főztem. Majd szombaton délelőtt egy magyar család volt nálunk, Á. kollégája egy pici gyerekkel, kicsit körbenéztünk a helyi zöldség, gyümölcsboltban, aztán mentünk vásárolni, majd rohanás haza, és 5-re mentünk a tulaj barátnőjének a koncertjére, ő egy fúvós zenekarban játszik és itt szombaton volt anyák napja. Ott volt a 102 éves papája, aki annyira fitt és fürge volt, hihetetlen.... Vasárnap délelőtt sütöttem meggyes piskótát meg kalácsot. 4-re mentünk vendégségbe Á. kanadai kollégájához. Nagyon kedvesek voltak, két gyönyörű kislány, az egyik éppen beteg volt, rosszul érezte magát egész nap, de mikor megtudta, hogy van édesség egyből meggyógyult:) Nálunk a kalács nem édes, hanem natúr, és ez annyira bejött neki, megevett egy egész fonottat :) Nagyon finom vacsora volt. Bár én nem szeretem a gombát, de hát mindent megkóstolunk alapon, életem legjobb gombája volt (mondjuk a legfinomabb kajája is, mióta itt vagyunk, de eddig csak a saját főztöm ettem :)) Kiderült, hogy a gombafejekbe, paradicsomot, sok sajtot, kaprot és darált rákot tettek, valami isteni volt. Főleg nekünk, akik nem vagyunk egy rákevő népség :) Visszafele én vezettem, mert a fiúk még a kínai whisky-t is megkóstolták, állítólag szörnyű :) Nem volt gáz, amennyire utálok vezetni, még jó is volt. Közben kiderült, hogy itt (mivel már nem Baselben lakunk, hanem Baselland-on) nem kérnek tőlünk az új jogsihoz vezetési tesztet :) Éljen!
Tegnap este még feljöttek a tulajék hozzánk egy italra, közben beavattuk őket az IFA, a szürkemarha és a Rubik kocka rejtelmeibe (a lány rögtön el is vitte magával, kipróbálni) és megtanulták Egészségedre! 
Képeket teszek fel a héten, csak a jogos tulajdonos elutazott, és magával vitte :( 
Első hét egyedül :(
Jók legyetek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése