2013. május 22., szerda

Csak esik, esik és esik....

Már délelőtt szerettem volna írni, de valami történt az internet kapcsolattal...most meg magától meg is javult... Na mindegy, a lényeg, hogy jó. Kicsit megkésve, tegnap adtam fel a kitöltött szerződést :) lehet, hogy azért kapcsolták ki....nem tudom, a lényeg, hogy most jó....
Igyekeznem kell, mert, ha összejön Á. elmegyünk vendégágyat nézni. Az egyik magyar csaj el szeretné adni az övét, mivel másik lakásba költözött, és nem vitte magával. Ma elvileg lehetőségünk van megnézni, ha Á. időben hazaér.....
A három napos hétvége jól telt, végre Á. is pihent, de azért természetesen mentünk mindenfele :) Meglátogattunk egy belvárosba élő, szintén magyar családot is. Vasárnap 10-re pedig a fiúk (Á és a tulaj) kimentek a főtérre (mi, lányok itthon maradtunk), hiszen a termékenység ünnepe volt...Ilyenkor pár srác beöltözik bokornak, és minden arra járó lányt bedob a szökőkútba, ezzel is fokozva a termékenységét. Hozzátenném, hogy nagyon hideg volt, és szakadt az eső....szegény csajok!!! Aztán a fiúk beülnek egy borozófélébe és ebédig eliszogatnak..... (egy üveg bor 20 frankba kerül!!!)
Mire Á. hazajött már majdnem kész volt az ebéd, úgy alakult, hogy közösen ebédeltünk a tulajékkel, közben jó idő lett, és kiültünk a teraszra. Azt hiszem, ők soha többet nem fognak húslevest enni....:) Először azt nem értették, hogy miért tesszük bele a tésztát a tányérba. Azt nem utána esszük???? Aztán a paprikakrémet nem értették, és csak a tányér szélére tették, beletunkolták a húst :) Mindenesetre hősiesen megették, majd mondták, hogy ők nem igazán esznek levest :((((( A töki pompos már jobban bejött nekik (most is tudnék enni....)
Tegnap hirtelen vacsoravendégük jött, úgy volt, hogy a héten eljön Á. olasz kollégája hozzánk, de mivel a közös szűk keresztmetszet a hétfő lett...így akkor jött. Picit pörögni kellett, mert ez délután derült ki, én még javában nagymosást tartottam, takarítottam, alig volt valami a hűtőben, és még postára is kellett mennem....Szóval a megoldás a rakott krumpli lett, magyaros is, finom is. (tavaly evett nálunk csirkepaprikást, az nagyon bejött neki, de mivel többször járnak Magyarországon, már mindent evett, amit étteremben adnak....) Gyorsan megcsináltam, már amennyire gyorsan meg lehet főzni mindent, picit felturbóztam, sok kolbásszal, brokkolival, és szalonna kockákkal a tetején. Szerintem ízlett neki, meg akkora adagot tettem, és megette :) Desszertnek is villámhárítás volt, a rejtett tartalék "mindig jól jövő" leveles tésztát kaptam elő, a karácsonyi szaggatóval csillag formákat szaggattam, minden másik lyukat is kapott (mint a linzer), bele a tavalyi saját főzésű szilvalekvárom, tetejére darált dió, jó melegen mellé hideg vanilia fagyi. Tényleg finom volt , még tepetáztak is :) Próbáljátok ki. A megmaradt, kiszaggatott tésztából meg lett sós, köményes előétel :)
Ma sokat németeztem, csak úgy zsong fejem.... De ezt a sötétséget, meg esőt nehéz elviselni.... Rájöttem, ha itt mész valahova, két választásod van, kis csepegő esőben mész, vagy zuhogóban :) Ha van 2-3féle esőkabátod meg 2-3féle gumicsizmád kész a ruhatárad, más nem kell...mondjuk költséghatékony az biztos...
Holnap teszek fel képet a tegnapi vacsiról.
Jók legyetek!
Ritának boldog névnapot!!!!

2 megjegyzés:

  1. Mire megyek jò időt rendelj! És gyakorold a recepteket, hogy ne csak À hanem B is jól lakjon majd! :-P

    VálaszTörlés
  2. Nyugi B., tudok főzni.....Bár Á. fogyott, de erről nem én lehetek :))))

    VálaszTörlés